Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies
portal dla dzieci, dla rodziców
Dla nauczycieli

Pomysly na zajecia

Zostań redaktorem Portalu
Jeśli piszesz wartościowe artykuły, scenariusze zajęć, chcesz wypromować samego siebie...

kliknij tutaj!  

Artykuły do przedruku




Zarejestruj się z tego linku i otrzymaj 50% zniżki na 6 miesięcy do biblioteki z ok. milionem ebooków online Perlego

- Naukowa anglojęzyczna biblioteka z poradnikami edukacyjnymi np. jak profesjonalnie napisać sztuki teatralne, opowiadanie, jak prowadzić teatr, poradniki artystyczne, aktorskie, psychologiczne, filozoficzne, medyczne, informatyczne, edukacyjne, naukowe. Miesięczny dostęp do wszystkich ebooków tańszy niż cena niejednego ebooka.

nauczycieli Integracja grupy wychowanków. Poznanie zasad obowiązujących w świetlicy szkolnej.

 Temat: Integracja grupy wychowanków oraz poznanie zasad  obowiązujących w świetlicy szkolnej


CELE
CEL GŁÓWNY
Zapoznanie się wychowawcy z grupą wychowanków oraz dzieci między sobą. Umożliwienie lepszej integracji członków grupy, przełamanie onieśmielenia, pokonywanie zahamowań społecznych. Przedstawienie zasad obowiązujących w świetlicy szkolnej. Kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas przebywania dzieci w świetlicy.

CELE OPERACYJNE
Wychowanek:
      1. Zna zasady i regulamin świetlicy szkolnej.
      2. Umie zaprezentować siebie na forum grupy.
      3. Umie współpracować z koleżanką, kolegą.
      4. Potrafi słuchać innych.

METODY :
- zajęcia praktyczne,  wykład,  zabawa ruchowa.

FORMY :
- indywidualna, zbiorowa.  

ŚRODKI:
- kartki z bloku kolorowego format A5, nożyczki, taśma dwustronna, płyta z nagraniem muzycznym, magnetofon, woreczek lub słoiczek z karteczkami, na których napisane są zadania dla dzieci.

CZAS TRWANIA:
45 minut

MIEJSCE:
- sala lekcyjna


PRZEBIEG ZAJĘĆ:

I. Wprowadzenie

   1. Powitanie uczestników zajęć.
    2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zabawach.

II. Realizacja tematu

  1. Wykonanie wizytówek – wydzieranek.
    Prowadząca wyjaśnia wychowankom, na czym będzie polegało wykonanie wizytówek z imionami dzieci. W tym celu rozdaje uczniom kartkę A5 z papieru kolorowego, kolorowy mazak i kawałek taśmy dwustronnej. Zadaniem dzieci jest wydrzeć z papieru dowolny kształt swojej wizytówki, np. serce, samolot, kwadrat, następnie napisać mazakiem na jednej stronie swoje imię, zaś na drugiej przykleić taśmę dwustronną i wizytówkę przyczepić do ubrania.
  2. Przedstawienie się.
    Dzieci zasiadają w kręgu i każde po kolei objaśnia, co przedstawia jego wizytówka oraz mówi swoje imię.
  3. Poznanie regulaminu obowiązującego w świetlicy szkolnej.
    Prowadząca zapoznaje dzieci z regulaminem świetlicowym. Mówi o zwyczajach i zasadach, jakie przestrzega się w świetlicy.
    4. Zabawa muzyczna, mająca na celu utrwalenie poznanych zasad regulaminu świetlicowego.
    Uczestnicy zabawy siadają w kółku, prowadzący włącza muzykę, w trakcie której dzieci podają sobie mały słoiczek (lub zawiązany woreczek), ze znajdującymi się w środku karteczkami, na których zapisane są różne pytania dotyczące zasad zawartych w  regulaminie świetlicowym, np. "po zakończonych zajęciach lekcyjnych idę do ................", "kiedy wychowawca mnie upomina ...................", "kiedy chcę wyjść do toalety lub biblioteki wtedy ..........................." itp., kiedy muzyka milknie ta osoba, która trzyma w ręku słoik, otwiera go i czyta zdanie, które musi dokończyć. Zabawa trwa do momentu opróżnienia kartek ze słoika. (W załączniku znajdują się niedokończone zdania).

III. Zakończenie
1. Po skończonej zabawie prowadząca dziękuje dzieciom za udział w zajęciach świetlicowych.

ZAŁĄCZNIKI

1. Zdania niedokończone do zabawy muzycznej.

Po zakończonych lekcjach wszyscy idziemy na ..................................................
Kiedy usłyszymy w świetlicy gwizdek ................................................................
Jeśli chcę wyjść do toalety ................................................................................
Jeśli dokucza mi inne dziecko wtedy .................................................................
Jeżeli chcę wziąć grę, która znajduje się w szafce wtedy.....................................
Na świetlicy mogę robić wiele rzeczy ................................................................
Kiedy wychowawca ze świetlicy zwraca mi uwagę, powinienem.........................
Na świetlicy powinienem używać zaczarowanych słów ......................................
Kiedy widzę, że kolega jest smutny powinienem ................................................
Nie wychodzę ze świetlicy bez ..........................................................................
Jeśli przyjdzie po mnie rodzic, muszę powiadomić .............................................
Przychodząc z podwórka do świetlicy powinienem............................................
Jeśli się bawię zabawkami lub rysuję, po zakończonych zajęciach, muszę................................................................................................................





















Ciekawe produkty


Polityka prywatności | Reklama | Współpraca | Partnerzy | Kontakt

Książki dla dzieci, plecaki, buty
copyright © Dla-Dzieci.com.pl - wszystkie prawa zastrzeżone